www.zulukuki.com

BLOG, KTÓRY OBECNIE PRZEGLĄDASZ JEST NIEAKTYWNY OD DŁUŻSZEGO CZASU. JA NADAL PISZĘ I MAM SIĘ DOBRZE. ZAPRASZAM NA MOJĄ STRONĘ: WWW.ZULUKUKI.COM

sobota, 28 kwietnia 2012

Pogadane z: Anika


    W każdej subkulturze są imiona czy ksywki, po których wymówieniu wszyscy już doskonale wiedzą o kogo chodzi. W środowisku tancerzy clown walk znaczną większość reprezentują mężczyźni. Jeżeli zaczyna się mówić o tańczących kobietach bardzo szybko można wymienić te, które zaistniały w tym świecie. Wśród nich bez wątpienia jest Anika.


Kuki: Witaj Anika! Jesteś jedną z najbardziej rozpoznwanych kobiet wśród tancerzy clown walk’a. Powiedz jak rozpoczęła się u Ciebie ta przygoda ?

Anika: Oglądnęłam trochę filmów w internecie i byłam zafascynowana jak ci ludzie mogą robić tak niesamowite rzeczy nogami. Bardzo chciałam podróżować po świecie w taki sposób jak Viet Jr. I mieć taki styl jak Gosu (gdy zobaczyłam wideo „London 5 way”)

Kuki: Dlaczego clown walk?

Anika: Zdecydowałam się na clown ponieważ crown (odmiana clown walk’a – przyp.red) był dla mnie za wolny i za nudny. Ale po jakimś czasie zdałam sobie sprawę, że fajną opcją będzie to pomieszać, więc zaczęłam to robić.

Kuki: Słyszałem, że mieszkasz w Polsce. Jak do tego doszło ?

Anika: Załapałam kontakt z Michałem Plebaniakiem znanym bardziej jako Bonus. Zakochaliśmy się w sobie więc postanowiłam przeprowadzić się do Polski by zamieszkać z nim. Minął ponad rok od kiedy jesteśmy małżeństwem.

Kuki: Jakiś czas temu spotkaliśmy się na jednej imprezie zwanej Warsaw C-walk Party. To był Twój pierwszy event tego typu w naszym kraju czy brałaś już udział wcześniej?

Anika: Tak to była pierwsza clown walk’owa impreza w Polsce, w której uczestniczyłam.

 Anika vs. Snem podczas WCWP II


Kuki: Jakie są Twoje wrażenia po tej imprezie?

Anika: Jeżeli by patrzeć na imprezę jako wydarzenie, to organizacja była do niczego (po 9 godzinach imprezy nadal nie było finału). Muzyka czasem się wyłączała i zawodnicy musieli tańczyć do klaskania publiki. Albo muzyka DnB, która pojawiała się podczas bitw – to było dla mnie dziwne. Z drugiej strony, meeting’owej, było ok. Fajnie jest widzieć tyle osób w jednym miejscu, jednoczących się we wspólnej pasji – tańcu.

Kuki: Jeśli miałabyś porównać umiejętności tancerzy w Polsce i innych krajach, w których byłaś na imprezach co mogłabyś o tym powiedzieć.

Anika: Brałam udział w contestach w Rosji więc mogę porównać tylko te dwa kraje. Generlanie lubię styl polskich tancerzy, jest taki ‘bouncy’.  Z tego co zauważyłam większość z nic tańczy do podstawowej perkusji, nie akcentując reszty dźwięków jakie występują w utworach. Ale tego da się nauczyć z czasem. W niektórych bitwach tancerze całkowicie nie jechali po bicie tak jakby inna muzyka grała im w głowach. To bardzo ważne by czuć muzykę, do której się tańczy, bo w innym wypadku po co w ogóle ta muzyka? :) W Rosji tancerze robią dużo ciekawych rzeczy (niesamowite nowe kroki), jadąc po bicie i linii lirycznej. Przykładają dużo uwagi do klimatu muzyki. Ale większość tancerzy w Rosji ma bardzo podobny styl, bardzo rzadko widzi się kogoś wyróżniającego się. W Rosji odbywa się bardzo dużo eventów clown walk’owych. – może dlatego, że jest to duży kraj, a może dlatego, że c-walk staje się tam bardzo popularny.

Kuki: Co sądzisz o kreatywności w c-walk’u? Gdzie według Ciebie są granice?

Abika: Wszystko powinno być w granicach rozsądku.
Możesz dodać do swojego tańca wszystko czego chcesz tylko nie zapominaj jaki styl tańca tańczysz.

Kuki: Chcesz coś na koniec powiedzieć tancerzom clown walk z Polski?

Anika: Bawcie się tym co robicie, czujcie muzykę I pokazujcię to w swoim tańcu! Nie bójcie się eksperymentować, dzięki temu możecie stworzyć coś niesamowitego.

Kuki: Dziękuję za wywiad. Życzę Ci sukcesów w tańcu i życiu!

11 komentarzy:

  1. Fajnie, że ktoś ma podobny pogląd do mnie ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. oni są prawdziwym małżeństwem czy to tylko takie gadki gimnazjalne w stylu żono moja, mężu mój?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej są na tyle dorośli (ponad 20 lat) że chyba mogą być małżeństwem nie? ;)

      Usuń
    2. Jak bym wiedział na pewno to bym nie pytał nie? ;)
      A 20 lat to żadna dorosłość

      Usuń
    3. są 'prawdziwym' małżeństwem :)

      Usuń
    4. a ja uważam że dorosłość ma się w głowie a nie w ilości przeżytych wiosenek....jeżeli już mówimy o doświadczeniu to już ta ilość ukończynych lat napewno zmienia postać rzeczy ...ale też nie diametralnie...

      Usuń
    5. sa prawdziwym małyzenistwem

      Usuń
    6. "oni są prawdziwym małżeństwem czy to tylko takie gadki gimnazjalne w stylu żono moja, mężu mój?"
      hahaha, śmiech na sali ! ;d gadki gimnazjalne.. czy ona wygląda na dziecko? zobacz jak sie wypowiada..! Chyba dorosła kobieta nie wyprowadziłaby sie ze swojego państwa jakby to nie było coś poważnego.. a zresztą .. ;) fajny wywiad, mogłabym jeszcze czytac bo Anika jest moją inspiracją :) dzięki, Kuki

      Usuń
  3. Uwielbiam ją!! To ona zainspirowała mnie do zaczęcia z c-walkiem :D i jest śliczna:)
    Uwielbiam ją i jej taniec

    OdpowiedzUsuń
  4. Kuki uwazam ze zrobiles ten wywiad tylko dla tego aby ponownie pokazac ze nie podobala ci sie organizacja wcwp. Smieszne jest to z twojej strony!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponieważ postanowiłem zapytać o jedyną imprezę dzięki której miałem możliwość zobaczyć Anikę w akcji ? Uwierz nie to było celem. Może Ciebie nie, drogi Anonimie, ale mnie ciekawi jak osoby, które mają możliwość porównania imprez w różnych krajach, na to patrzą.
      Pozdrawiam

      Usuń