www.zulukuki.com

BLOG, KTÓRY OBECNIE PRZEGLĄDASZ JEST NIEAKTYWNY OD DŁUŻSZEGO CZASU. JA NADAL PISZĘ I MAM SIĘ DOBRZE. ZAPRASZAM NA MOJĄ STRONĘ: WWW.ZULUKUKI.COM

sobota, 29 grudnia 2012

5 Element - Knowledge Spot. | Podsumowanie 2012



5 Element – Knowledge Spot – taką właśnie nazwę nosi cykl spotkań,  które na początku zaproponowałem jako pojedyncze wydarzenie. Następnie wspólnie z Łukaszem, z którym współpracuję w Scenie Muzycznej GAK postanowiliśmy, że będzie odbywać się to częściej jako cykl spotkań tematycznych. Pierwszy 5 Element odbył się w maju 2012 roku i tak naprawdę nie wiedziałem czego się spodziewać. Gdańsk był dla mnie wtedy nowym miejscem i była to jedna z pierwszych akcji, które tutaj organizowałem. Wyszło zarówno produktywnie jak i sympatycznie. To pochłonęło mnie całkowicie, czego owocem były regularne, comiesięczne spotkania. Regularność wydarzeń rozpoczęła się wraz z październikiem. Na spotkaniach pojawiali się zarówno ludzie, którzy przychodzili z początkiem tego rodzaju inicjatywy jak i ludzie, którzy pojawiali się na poszczególnych tematach 5 Elementu.



darmowy hosting obrazków


28 grudnia 2012 roku odbył się ostatni w tym właśnie roku kalendarzowym nasz 5 Element. Było to czwarte spotkanie w tym roku.

Wykłady, które prowadziłem na tych spotkaniach dotyczyły takich tematów jak:

- Sytuacja społeczna w Nowym Jorku przed oraz w trakcie narodzin kultury Hip Hop

- Oś czasu wydarzeń oraz inicjatyw, które miały istotny wpływ na nadanie Hip Hopowi statusu kultury

- Historia gangu Black Spades, Afrika Bambaaty oraz powstanie, struktura i założenia organizacji Universal Zulu Nation

   Jak możecie zauważyć tematyka wykładów jest bardzo specyficzna. Moim zamierzeniem jest przedstawienie ludziom różnych perspektyw kultury Hip Hop, nie tylko i wyłącznie ze względu na jej artystyczne formy wyrazu. Oczywiście przyjdzie i czas na to, spokojnie.

Podczas paneli dyskusyjnych poruszaliśmy takie problemy tematyczne m.in. jak:

- Czym jest Hip Hop?

- Elementy kultury Hip Hop i granice je określające

- Sposoby rozwoju świadomości społeczeństwa na temat kultury Hip Hop

- Wizerunek kultury Hip Hop kreowany przez media

- Wpływ społeczny na sposób odbioru twórczości artystycznej

- Rzeczywiste i pozorne różnice kultury Hip Hop na przestrzeni czasu

- Sens i znaczenie ideologii „Pozytywne zamiast negatywnego”
- itp.


   Aktywność uczestników spotkań w trakcie paneli była różna, w większym stopniu pozytywna. Grudniowe spotkanie skupiało się tylko i wyłącznie na panelu i tu produktywności rozmów nie brakowało. W ramach małego podsumowania w ten dzień zrobiliśmy coś w stylu spisu istotnych (według obecnych) czynników, które wpłynęły na rozwój kultury Hip Hop. Mowa tu zarówno o wydarzeniach, jak i o postaciach, płytach czy filmach. Podzieliliśmy to zadanie na istotność globalną oraz na to co było ważne u nas, w Polsce. Wszystko zostało zapisywane w trakcie wymieniania. To zadanie w fajny sposób pobudziło większą ilość osób do aktywnego uczestniczenia w panelu. Wypowiadanie się nie jest tutaj obowiązkiem. Mam nadzieje, że osoby obserwujące i słuchające także wyniosły z tych spotkań coś pozytywnego. Mnie bardzo cieszy sam fakt, że ci ludzie pojawiają się na tych wydarzeniach i chcą w nich uczestniczyć.

darmowy hosting obrazków

Trzecim elementem spotkań jest film. Do tej pory prezentowane były takie tytuły:
- Flyin Cut Sleeves

- Zulu

- Do The Right Thing


  Dodatkowym aspektem 5 Elementu, zaproponowanym przeze mnie, a wykonanym przez trójmiejskich Hiphopowców było zbadanie opinii publicznej na temat skojarzenia do słowa kultury Hip Hop. Zorganizowana grupa ankieterów przepytała 633 osoby z terenów Trójmiasta, według opracowanej przeze mnie ankiety. Wszystkie dane zebrałem wyliczając z nich statystykę.
Chciałbym bardzo podziękować wszystkim za zaangażowanie i wkład pracy w przeprowadzenie tego badania. Wyniki zostaną opublikowane niebawem jako osobny wątek.


darmowy hosting obrazków
darmowy hosting obrazków


   Porównując pierwsze spotkanie do ostatniego, ogromnie się jaram widząc tak dużą frekwencję przybyłych. Mimo iż nie są to koncerty, contesty, a właśnie głównie siedzenie, słuchanie i rozmawianie, cieszy mnie to, że młodzi ludzie są chętni wspólnie rozwijać swoją świadomość odnośnie tego właśnie piątego elementu, jakim jest wiedza.
   Tak jak zapowiedziałem na spotkaniu – najbliższe dwa miesiące to przerwa w spotkaniach 5 Element i powrót od marca. Ale to wcale nie oznacza, że nic dziać się nie będzie. Wręcz przeciwnie.


Tak więc zgodnie z hasłem Zulu Nation:
Pokój Miłość Jedność i Wspólna Dobra Zabawa


Kuki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz