www.zulukuki.com

BLOG, KTÓRY OBECNIE PRZEGLĄDASZ JEST NIEAKTYWNY OD DŁUŻSZEGO CZASU. JA NADAL PISZĘ I MAM SIĘ DOBRZE. ZAPRASZAM NA MOJĄ STRONĘ: WWW.ZULUKUKI.COM

czwartek, 5 stycznia 2012

CLOWN WALK (by KuKi)

Jak wszyscy wiedzą CLOWN WALK pierwotnie pochodzi od rytualnych kroków gangu CRIPS. Lecz kto przerobił, jak i kiedy? Na ten temat ciężko jest znaleźć jasne informacje. CRIPSI wywodzą się z COMPTON, dzielnicy LOS ANGELES więc prawdopodobnie CLOWN WALK powstał także, gdzieś w KALIFORNII.
Lecz kiedy to się dokładnie stało nie potrafiłem znaleźć jasnej odpowiedzi. Możemy natomiast znaleźć mnóstwo informacji na temat gangu i rytualnego poruszania się czyli CRIP WALKU. Lecz kto przeistoczył te kroki? Kto nadał im rytmiki i sprawił, że stał się on spontanicznym tańcem charakteryzujący się pracą nóg?
Dotarłem do następujących informacji i wniosków:
W 1992 roku w dzielnicy South Central w L.A. rodzi się nowy, unikalny i wszechstronny styl tańca nazwany CLOWNING'IEM. Jego twórca THOMAS JOHNSON pod pseudonimem TOMMY THE CLOWN nawraca się po wyjściu z więzienia i postanawia zrobić coś pozytywnego dla ulicznego społeczeństwa poprzez taniec. TOMMY wylądował w więzieniu z powodu łamania prawa jako członek ulicznego gangu. Styl taneczny, który opracował łączy w sobie elementy wielu stylów tanecznych takich jak breaking, popping, locking, balet oraz wielu innych. Stworzył komplikację, która szybko została spopularyzowana wśród dzieci i młodzieży podczas imprez urodzinowych na ulicach LOS ANGELES. Więcej na temat postaci TOMMY'EGO oraz CLOWNINGU możemy zobaczyć w filmie Davida LaChapelle "RIZE".



Film powstał w 2005 roku i wśród różnych scen możemy zobaczyć także CLOWN WALK.
Nazwa CLOWN WALK nie wzięła się od tego, że jest to szybki, spontaniczny tanieć, choć taki właśnie jest lecz dlatego, że na podstawie CRIP WALKU stworzyły go HIP HOPOWE CLOWNY tańczące CLOWNING stąd nazwa CLOWN WALK.
(piszę CLOWNY,itp nie Klauny by połączyć to z nazwą stylu tanecznego)
By dowiedzieć się trochę więcej skontaktowałem się z jednym z CLOWNÓW, których można zobaczyć w filmie "RIZE".
LARRY jest z WATTS, w KALIFORNII. Tańczyć zaczął w 1997 roku gdy miał 12 lat.

KUKI:
Larry, wiem jak powstał Clowning ale powiedz mi jak Ty to widziałeś i jak to się stało, że sam zacząłeś być Clownem?
LARRY:
O Clowningu i o tańczących Clownach nie słyszałem dopuki pewnego dnia na mojej ulicy ktoś zorganizował imprezę urodzinową, na którą zabukowano Tommy'ego. Wtedy pierwszy raz spotkałem się z tym zjawiskiem. Byłem na tej imprezie i Tommy wciągnął mnie do grona osób tańczących. Po imprezie podszedł do mnie mnie i dał mi swój numer telefonu. Miałem wtedy 12 lat. Później to ja jako LARRY THE CLOWN byłem pierwszym, który pomagał Tommy'emu wciągać inne dzieciaki taniec i bycie Clownami.
KUKI:
Ok, a powiedz mi coś na temat clown walku. Jest to część Clowningu, która np. w Europie cieszy się coraz większą popularnością.
LARRY:
Więc C-walk pierwotnie to rytuał gangów wyłącznie dla członków gangu lecz nam Clownom podobały się te ruchy i postanowiliśmy to przekształcić, urozmicić, dodać więcej naszych ruchów, a eliminując gestykulację rękoma, których używali CRIPSI.
KUKI:
Więc jak dokładnie powstał clown walk?
LARRY:
Kto dokładnie to zrobił tego nie wiem ponieważ czasy się zmieniały i taniec (Clowning) robił coraz bardziej zaawansowany tu w Kalifornii. Więc mieliśmy do wyboru albo zacząć to urozmaicać w przeróżny sposób albo czekać aż ktoś nas wyprzedzi. Przekształciliśmy (my czyli Hip Hop Clowns) c-walk tak by wyglądał dobrze i nie rodził agresji na ulicach. Musieliśmy coś robić. Woleliśmy tańczyć zamiast iść do więzienia lub zostać zabitym.
KUKI:
Obecnie nadal jesteś Clownem?
LARRY:
Już nie jestem Clownem Tommy'ego lecz ten Clown jest we mnie niezależnie czy maluje twarz jak Clown czy też nie. Goofy zawsze był i będzie moją ulubioną postacią więc nigdy nie przestane być clownem (hahaha)


Jak LARRY powiedział zostały dodane różne kroki by urozmaicić ten taniec. Spójrzmy na fragment filmu "C-walk the way of livin" (2003) poświęconej clown walkowi.


(od 7:41)

Po za tematem powstania CLOWN WALKU chciałbym poruszyć kilka innych kwestii z nim związanych. Wiele osób tańczy c-walk lecz mało kto stara się go urozmaicić dodatkowymi krokami zakładając, że przestaje być to c-walkiem. Fakt c-walk ma swoje podstawy i należy się ich trzymać ale trzymanie się samych podstaw obrazuje kreatywność tancerza. A chyba to jest celem by być jak najbardziej oryginalnym tancerzem, a nie kolejnym powielaczem kroków.
Hip Hop jest głosem kreatywności.
Wiele osób burzy się gdy mówię, że c-walk jest częścią kultury Hip Hop. Lecz burzą się ludzie nieświadomi. Główne założenie kultury Hip Hop to "Pozytywne zamiast negatywnego".
W tej sprawie także postanowiłem się skontaktować z ludźmi, którzy mogą mieć coś cennego do powiedzenia. Jedną z takich osób jest LIFE-9.
Life-9, czyli Tom Livet Larsen jest 31-letnim bboyem pochodzącym z Danii. Obecnie jest liderem skandynawskiego oddziału organizacji Universal Zulu Nation (więcej informacji dla tych, którzy nie wiedzą czym jest UZN zapraszam na http://www.zulunation.com.pl)
Life-9 wypowiada się tak:
"Clowning/Krumping to zdecydowanie uliczny styl tańca (StreetDance style), który powstał w L.A. Tommy The Clown jest zdecydowanie ojcem i twórcą tego stylu. Oryginalnie pięć elementów naszej kultury to:
Breaking
Rap
DJing
Writing
Wiedza
ale obecnie mamy wiele podkategorii naszej kultury więc mówiąc Hip Hop mamy na myśli:
DJing/Turnbalizm
StreetDance
Rap/EmCee
Writing/Graffiti
Wiedza.
Jeśli style taneczne jak Salsa/Mambo to StreetDance, które są powiązane z naszą kulturą to czemu nie mielibyśmy uznać tak energicznych stylów jak Clowning/Krumping jako jego część?"

Więc C-walk jako część Clowningu także jest elementem kultury Hip Hop. Lecz trzeba pamiętać i szanować fakt, że to Breaking jest pierwszym fundamentalnym elementem naszej kultury.

Tańczymy razem. Jednoczymy się w pasji. Dzięki naszej pasji poznajemy nowych ludzi, a z niektórymi właśnie dzięki naszemu wspólnemu zainteresowaniu tworzymy niezwykła przyjaźń. Dzielimy się naszymi umiejętnościami. Robimy to wszystko bo w tym jest coś dobrego, pozytywnego. I to jest Hip Hop.

Tyle.
KuKi

1 komentarz:

  1. siema
    twoje notki czyta się bardzo miło . Bardzo fajnie że swoją wiedzą i swoimi informacjami się dzielisz z innymi .

    OdpowiedzUsuń